Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom

Estacions Marítimes Internacionals del Port Autònom

 

El projecte de les dues estacions marítimes completa l'obra del World Trade Center de Barcelona, projectada pels arquitectes Pei, Coob, Freed & Partners.
 
Aquesta obra, no prevista inicialment, va suposar un exercici arquitectònic molt complex, ja que va intentar fer compatible l'arquitectura de les estacions marítimes lligades al llenguatge dels vaixells i de les instal·lacions portuàries amb un edifici ja construït amb una concepció morfològica molt llunyana d'aquests supòsits formals.
 
El mecanisme utilitzat per assolir aquesta relació, va consistir en el perllongament d'alguns elements de la construcció de l'edifici existent: Els murs de formigó arquitectònic que donen continuïtat  a la base dels dos edificis i la utilització del llenguatge de les fusteries d'alumini. Pagat aquest peatge formal, l'arquitectura de les estacions marítimes s'allibera del compromís amb allò construït i s'expressa amb la llibertat d'una concepció propera a l'arquitectura industrial. El rigor geomètric, la seriació i l'expressió lleugera de l'estructura de ferro es converteixen en els protagonistes del projecte, en contraposició amb la pesantor de l'edifici existent.
 
Les estacions marítimes finalitzen amb el buit i les ombres del gran porxo d'entrada i la pèrgola superior que cobreix les terrasses que miren a la ciutat.
 
RAFAEL DE CÁCERES