Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa Noves Estacions de FGC a Terrassa

Noves Estacions de FGC a Terrassa

Per encàrrec d’Infraestructures.cat es redacta el projecte de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Terrassa de les estacions de Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord, Terrassa Nacions Unides, a més de la reforma de l’estació de Terrassa Rambla i de les sortides d’emergència i túnels.

 

La principal característica d’aquestes estacions és que totes estan soterrades a una profunditat de 20-26m i, en superfície a carrers o parcs, només emergeixen els edicles d’accés, sortides d’emergència i elements de ventilació.

 

Les estacions es realitzen en dues fases. En la primera, realitzada per les enginyeries, preveu les infraestructures d’obra civil del túnel, així com l’estructura i volumetria de les estacions. Aquestes són grans edificis rectangulars soterrats, de diverses plantes i amb diferents usos segons l’estació: terciari, plantes d’aparcament, zones d’instal·lacions, a més dels vestíbuls i andanes de FGC.


En la segona fase es realitza l’acondicionament de les estacions. Les intervencions es centren en el projecte d’instal·lacions i el tractament dels interiors en relació a tancaments i divisòries, paviments, revestiments, cel-rasos, disseny dels elements en vestíbuls i andanes i ubicació dels elements d’equipament, peatge, venda i senyalització per a FGC.

 

En el disseny resultant d’aquestes estacions, encara que en situacions i requeriments molt diferents en cadascuna, s’ha intentat donar una imatge comuna i integradora -tant en vestíbuls com en andanes- de forma que el viatger, en entrar al recinte i moure’s pels seus interiors, percep una unitat de materials i acabats, amb lleugeres diferències en els colors -identificatius de cada estació i en l’adaptació de les solucions constructives degut a les diferents característiques de cada estació.

 

MORA-SANVISENS Arquitectes Associats