Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia

Sala Beckett - Obrador Internacional de Dramatúrgia

Visitar l'edifici abandonat de l'antiga Cooperativa Pau i Justícia per a fer el concurs era entrar en un túnel del temps, que ens portava fins al moment en que s'utilitzava com a lloc de trobades, petit teatre, sala social i de festes. Encara conservava gran part de la decoració en murs, sostres i terres, que ens va ajudar a entendre les diferents ocupacions que havia anat tenint l'edifici: paviments de mosaic hidràulic, fusteries de fusta amb vidres de colors, cornises i rosetons a les sales .. . definien espais de grans dimensions, inusuals per a Barcelona si no fos perquè ens trobem en una zona de la ciutat amb passat industrial. Aquest estat de decadència física en què vàrem trobar aquest edifici ens va interessar, no per tornar-lo al seu estat inicial, sinó per portar aquesta ruïna cap endavant, i fer-la participar, amb el seu caràcter inacabat i de superposició d'èpoques, en una nova realitat que pot seguir actualitzant-se sobre ella. Així, el projecte recupera un edifici present en la memòria col·lectiva associativa d'aquest barri, mantenint el seu esperit perquè es reincorpori amb naturalitat a les seves dinàmiques culturals i que els veïns, molts d'ells antics cooperativistes, es reconeguin en ell. Per això, en començar a treballar vam fer un inventari de tot el que es podia recuperar l'edifici i que hem tornat a col·locar, en llocs i de forma diferent a on estaven originalment ubicats. Aquests elements -paviments, finestres, portes, escales de fusta, motllures i rosetons-, tornen a l'edifici en una operació de recuperació, d'adaptació i re-ús.

 

FLORES & PRATS