BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas) BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas)

BD Ediciones de Diseño (Casa Thomas)

 

Els baixos de la Casa Thomas estaven, a inicis de la primavera de 1979, totalment abandonats. La façana plena de cartells de les eleccions i les vidrieres trencades i plenes de pols. A l’interior, bancades de màquines ja venudes al ferroveller; baranes caigudes i claraboies totalment trencades o substituides per una solera de material ceràmic; envans mig derruits, per facilitar la filmació de “El Caso Savolta”. La decadència industrial de Catalunya ha tingut també els seus aspectes positius. Si les mampares divisories, els armaris i les vidrieres de vidres emplomats de color i els sostres que dissenyà Lluís Doménech i Montaner encara es conserven és perque els hereus de Joseph Thomas no van tenir prous diners per canviar-los per unes “divisòries modulars d’alumini” i per un sostre “Amstrong”.
 
A les obres de restauració i instal•lació de la seu de B.D., als baixos de la Casa Thomas, no hem repetit mimèticament cap element trencat o desgastat, hem fet bàsicament una operació de neteja, en el sentit més prosaic del terme. Hem utilitzat algunes portes dels armaris que ja existien per tancar els forats d’algun envà nou que hem construit per separar el magatzem de l’exposició. Hem canviat l’inici de l’escala que uneix ambdues plantes. Hem substituit una vella claraboia de vidre translúcid per una de nova de vidre transparent que deixa veure els esgrafiats i vidrieres del pati interior. Hem canviat una solera, que pensem que va substituir una antiga claraboia, per una claraboia com l’original. Hem colocat una moqueta amb el nostre anagrama com a paviment de totes les àrees destrossades per les bancades de les màquines. I per aillar-nos del soroll del carrer i protegir les vidrieres de la façana hem instal•lat una lluna securit que protegeix exteriorment com una vitrina, reixes i vitralls. Ha estat el detall que més hem cuidat i l’element que en comparació amb el seu cost ens ha resolt més problemes. A més és la intervenció que millor expresa la nostra actitud amb els monuments.
 
CRISTIAN CIRICI - Studio PER
OBRES RELACIONADES
PREMIS
Premio Nacional, Restauración (1980) - Premi FAD, Restauració (1979)